Κύκλος παιδαγωγικής και διδακτικής
Γνωστική ψυχολογία και εκπαιδευτική πράξη
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Περιεχόμενα: Το μάθημα παρουσιάζει τις βασικές γνωσιακές δομές του ανθρώπου, όπως μνήμη, αντίληψη, διαδικασίες επιλύσεις προβλημάτων, κ.λπ., καθώς και τις βασικές εγκεφαλικές δομές που εμπλέκονται στη μάθηση (λοβοί, κ.λπ.) και παράλληλα τον τρόπο που αυτές συνδέονται με την εκπαιδευτική πράξη. Παρουσιάζονται τρόποι με τους οποίους ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός, τόσο του υλικού όσο και της παρουσίασής του, θα είναι συμβατός με τις γνωσιακές δυνατότητες των εκπαιδευόμενων. Τέλος, εξετάζονται βέλτιστοι τρόποι αξιολόγησης εκπαιδευτικών διεργασιών με βάση τις γνωσιακές προτιμήσεις των εμπλεκόμενων.
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Αξιολόγηση: Γραπτή εργασία και παρουσίαση αυτής στην τάξη, με βάρος 50% του τελικού βαθμού. Γραπτή εξέταση, στην οποία δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν μόνο οι φοιτητές που θα επιτύχουν στην εργασία, με βάρος 50% του τελικού βαθμού.
Μέθοδοι αξιολόγησης: Ερωτήσεις σύντομης απάντησης, Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων, Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Γραπτή εργασία, Δημόσια παρουσίαση.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-
–
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Βιβλιογραφία:
- R. Siegler, Πώς σκέφτονται τα παιδιά, 1η έκδοση, Gutenberg, 2002. ISBN: 978-960-01-0940-0. Κωδικός στον Εύδοξο: 32000
- Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών ΗΠΑ, Επιτροπή Κοινωνικών Ερευνών και Εκπαίδευσης, Πώς μαθαίνει ο άνθρωπος, 1η έκδοση, Κέδρος, 2012. ISBN: 978-960-04-3987-8. Κωδικός στον Εύδοξο: 22767943
- Σ. Βοσνιάδου, Γνωσιακή επιστήμη, 1η έκδοση, Gutenberg, 2004. ISBN: 978-960-01-0997-4. Κωδικός στον Εύδοξο: 31171