Επιβλέπων

Μανόλης Γουάλλες (wallace@uop.gr)

[Κάτω από αυτό το γενικό τίτλο περιλαμβάνονται διάφορα αντικείμενα πτυχιακών εργασιών, ανάλογα με την επιστημονική περιοχή που θα παρουσιαστεί]

Περιγραφή

Ενώ η επιστήμη προχωρά με ταχείς ρυθμούς και η γνώση που ως έχουμε κατακτήσει ως ανθρωπότητα αυξάνεται, πολύ μικρό μέρος αυτής της γνώσης φτάνει στο ευρύ κοινό. Μέρος του προβλήματος είναι η μεγάλη εξειδίκευση και ο χρόνος μελέτης που απαιτούνται για να γίνουν κατανοητές οι πιο σύνθετες επιστημονικές έννοιες. Αυτό αντιμετωπίζεται με την εκλαΐκευση της επιστήμης, που μεταφέρει τις σύνθετες έννοιες με απλό, ώστε όλοι ή σχεδόν όλοι να μπορούν να αντιληφθούν τις βασικές έννοιες.

Ζητούμενο της παρούσας πτυχιακής είναι η ανάπτυξη ενός βίντεο εκλαΐκευσης της επιστήμης, όπως για παράδειγμα το How to fossilize...yourself της Phoebe A. Cohen, με βάση το πρόσφατο δημοσιευμένο έργο του Εργαστηρίου. Πιθανά θέματα παρουσίασης είναι
1. Η μετρική VACS και το σύστημα VaccineHero
2. Η αξία της ανάλυσης εκπαιδευτικών δεδομένων στη διοίκηση της εκπαίδευσης
3. Η οργάνωση και λειτουργία δικτύου χώρων καινοτομίας.

Η μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης της πτυχιακής είναι 12 μήνες.

Παραδοτέα

• Το τελικό animation
• Τα sources του animation
• Αναφορά πτυχιακής εργασίας (σε LaTeX)

Απαραίτητες και επιθυμητές γνώσεις

Η εμπειρία και ευχέρια στην ανάπτυξη καλλιτεχνικού ή πολυμεσικού περιεχομένου είναι επιθυμητή (αλλά όχι απαραίτητη) για την ανάληψη της εργασίας.

Βιβλιογραφία και αναφορές

[1] https://www.youtube.com/watch?v=yDIQzUSezmA
[2] Wallace, M.; Antonopoulos, S.; Poulopoulos, V. VACS: VAccination disComfort Scale.
Clin. Pract. 2022, 12, 1078-1091. https://doi.org/10.3390/clinpract12060110
[3] Antonopoulos, S.; Rentoula, V.; Wallace, M.; Poulopoulos, V.; Lepouras, G. VaccineHero: An
Extended Reality System That Reduces Toddlers’ Discomfort during Vaccination. Electronics
2023, 12, 3851. https://doi.org/10.3390/electronics12183851
[4] Papadogiannis, I.; Wallace, M.; Poulopoulos, V.; Vassilakis, C.; Lepouras, G.; Platis, N. An Assessment of the Effectiveness of the Remedial Teaching Education Policy. Knowledge 2023, 3,
349-363. https://doi.org/10.3390/knowledge3030024
[5] Papadogiannis, I.; Poulopoulos, V.; Platis, N.; Vassilakis, C.; Lepouras, G.; Wallace, M. First
Grade GPA as a Predictor of Later Academic Performance in High School. Knowledge 2023, 3,
513-524. https://doi.org/10.3390/knowledge3030033
[6] Papadogiannis, I., Wallace, M. and Poulopoulos, V. 2022. Examining Pupils’ Achievement in
Primary and Secondary Schools in Greece. European Journal of Engineering and Technology
Research. 1, CIE (Dec. 2022), 10–18. DOI:https://doi.org/10.24018/ejeng.2022.1.CIE.2958.
[7] Papadogiannis, I.; Wallace, M.; Poulopoulos, V.; Karountzou, G.; Ekonomopoulos, D. A First
Ever Look into Greece’s Vast Educational Data: Interesting Findings and Policy Implications.
Educ. Sci. 2021, 11, 489. https://doi.org/10.3390/educsci11090489
[8] Wallace, M.; Poulopoulos, V. Pursuing Social Justice in Educational Robotics. Educ. Sci. 2022,
12, 565. https://doi.org/10.3390/educsci12080565

Πλήθος φοιτητών

1 άτομο ή 2 άτομα. Στην περίπτωση που αναλάβουν 2 άτομα την εργασία στα ζητούμενα της εργασίας θα περιλαμβάνεται η παρουσίαση δύο αντικειμένων.