Μαθήματα Επιλογής
Επιλογής
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 2 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης
γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ – ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ (στην Αγγλική Γλώσσα) - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση, από τους φοιτητές-τριες, των οικονομικών σχέσεων που καθορίζουν τη λειτουργία του Τομέα Υγείας. Στο μάθημα αυτό, διδάσκονται οι βασικές αρχές της Οικονομικής Επιστήμης και αναπτύσσονται οι ιδιαιτερότητες του τομέα υγείας, οι οποίες αποτέλεσαν τις αιτίες γένεσης των Οικονομικών της Υγείας.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
να γνωρίζουν τις θεμελιώδεις αρχές της Οικονομικής Επιστήμης και της Επιστήμης των Οικονομικών της Υγείας,
να γνωρίζουν τους παράγοντες που προσδιορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των υπηρεσιών υγείας,
να κατανοούν (comprehend) τον τρόπο που λειτουργεί το οικονομικό κύκλωμα στον τομέα της υγείας,
να υπολογίζουν (calculate) την ελαστικότητα ζήτησης ως προς τους παράγοντες που τη διαμορφώνουν,
να ορίζουν (define) το οικονομικό πρόβλημα και το πρόβλημα επιλογής,
να γνωρίζουν τους λόγους εμφάνισης της προκλητής ζήτησης και να αναλύουν τους λόγους για τους οποίους αυτή υφίσταται,
να γνωρίζουν τις έννοιες της συνολικής και οριακής χρησιμότητας,
να κατανοούν τις θεωρίες παραγωγής και
να διακρίνουν τους διάφορους τύπους οικονομικών αναλύσεων.
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
……
Άλλες…
…….
Ο/Η φοιτητής/-τρια έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περαιτέρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες:
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
ανάλυση των παραγόντων που επιφέρουν μεταβολές στην τιμή και την ποσότητα ισορροπίας,
ανάλυση βασικών ζητημάτων που απασχολούν τα Οικονομικά της Υγείας κατά την εκτίμηση των συναρτήσεων παραγωγής,
Λήψη αποφάσεων
επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην χρησιμότητα, την αποδοτικότητα και άλλα σχετικά,
Αυτόνομη και Ομαδική εργασία
εκπόνηση απλών οικονομικών αναλύσεων,
εργασία αυτόνομα και ομαδικά.
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Διδακτικό μέρος
1. Έννοια και εξέλιξη της Οικονομικής Επιστήμης
2. Έννοια και αντικείμενο των Οικονομικών της Υγείας
3. Το αγαθό «Υγεία»
4. Ζήτηση υπηρεσιών υγείας
5. Ζήτηση υπηρεσιών υγείας - Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας
6. Θεωρία της παραγωγής
7. Θεωρία του κόστους παραγωγής φροντίδας υγείας
8. Θεωρία της διανομής της φροντίδας υγείας
9. Παραγωγικότητα και αποδοτικότητα - Μέθοδοι μέτρησης της αποδοτικότητας
10. Οικονομική αξιολόγηση των παρεμβάσεων στον τομέα υγείας
11. Το νοσοκομείο και οι οικονομικοί στόχοι λειτουργίας των νοσοκομείων
12. Η αγορά εργασίας και προγραμματισμός του υγειονομικού δυναμικού
13. Η αγορά εργασίας και ο προγραμματισμός του προσωπικού στα νοσοκομεία.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Μετωπική διδασκαλία σε αμφιθέατρο. ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 26 Φροντιστήριο 0 Εξέταση θεωρίας 2 Αυτοτελής μελέτη 22 Σύνολο Μαθήματος 50 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.
Το μάθημα εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία (100%) η οποία περιέχει συνδυασμό ερωτήσεων σύντομης απάντησης ή/και πολλαπλή επιλογή ή/και ερωτήσεων ανάπτυξης.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Οικονομικά της Υγείας: Θεωρία, Προοπτική και Συστηματική Μελέτη. Santerre R. Broken Hill Publishers Ltd. 2012.
Οικονομικά της Υγείας. Γιάννης Ν Υφαντόπουλος. Γ Δαρδάνος, K Δαρδάνος OΕ. 2006.