ΠΑΘΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
ΕΔΔ402
Μονάδες ECTS
3
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΕΔΕΣ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 3
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Ειδικού υποβάθρου/ Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι (στην Αγγλική Γλώσσα)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της απόκλισης του ανθρωπίνου σώματος από τη φυσιολογική λειτουργία, δηλαδή οι μηχανισμοί γένεσης και έκφρασης των διαφόρων νοσημάτων.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/-τρια θα είναι σε θέση να:

γνωρίζει τις βασικές διεργασίες των νόσων κάτω από παθολογικές συνθήκες.

κατανοεί τους βασικούς παθογεννητικούς μηχανισμούς των νόσων.

γνωρίζει τις νόσους που σχετίζονται με την προσβολή των διαφόρων οργάνων του ανθρωπίνου οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων των σημείων και συμπτωμάτων, την παθοφυσιολογία, τις επιπλοκές, τον εργαστηριακό έλεγχο κλπ.

χρησιμοποιεί τις γνώσεις του από την παθοφυσιολογία σαν σημείο αναφοράς για τα μαθήματα της φαρμακολογίας, της τοξικολογίας, αλλά και για πλειάδα άλλων μαθημάτων που διδάσκονται σε μεγαλύτερα εξάμηνα.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

Ο/Η φοιτητής/-τρια έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περαιτέρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες:

Αυτόνομη Εργασία

Ομαδική εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Ανεύρεση και επεξεργασία δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Λήψη αποφάσεων

Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα χωρίζεται σε θεωρητικό μέρος.

Περιεχόμενα Διαλέξεων:

Παθοφυσιολογία Αίματος. Αναιμίες, Μυελοϋπερπλαστικά Νοσήματα, Λευχαιμίες, Λεμφώματα.

Αιμορραγικές Διαταραχές και Διαταραχές Πήξης αίματος. Πορφύρες, Αιμορροφιλία, Θρομβοκυττάρωση.

Παθοφυσιολογία Καρδιάς. Μυοκαρδιοπάθειες, Ρευματικός Πυρετός, Λοιμώδης Ενδοκαρδίτιδα, Μυοκαρδίτιδες, Παθολογικό ΗΚΓ, Οξύ Έμφραγμα Μυοκαρδίου, Καρδιακή Ανεπάρκεια, Στηθάγχη.

Παθοφυσιολογία Αγγειακού Συστήματος. Αθηροσκλήρωση, Υπέρταση, Θρομβοφλεβίτιδα, Κιρσοί, Ανεύρυσμα.

Καταπληξία.

Παθοφυσιολογία Πεπτικού Συστήματος. Γαστροοισοφαγική Παλινδρόμηση, Πεπτικό Έλκος, Σύνδρομα Δυσαπορρόφησης, Νόσος Crohn, Ελκώδης Κολίτιδα, Καρκίνοι Πεπτικού,

Παθοφυσιολογία Ήπατος και Παγκρέατος. Ηπατίτιδες, Παγκρεατίτιδες, Καρκίνοι.

Θρέψη και Σχετιζόμενες Διαταραχές.

Παθοφυσιολογία Αναπαραγωγικού Συστήματος Ανδρών. Φίμωση, Υδροκήλη, Καλοήθης Υπερτροφία και Καρκίνος του Προστάτη, Κρυψορχία, Γονόρροια, Σύφιλη.

Παθοφυσιολογία Αναπαραγωγικού Συστήματος Γυναικών. Δυσμηνόρροια, Αμηνόρροια, Μηνορραγία, Σαλπιγγίτιδα, Κονδυλώματα, Τριχομονίαση, Ενδομητρίωση, Καρκίνοι, Αποβολές στην κύηση, Έκτοπη Κύηση, Προεκλαμψία και Εκλαμψία.

Παθοφυσιολογία Νεφρικού Συστήματος. Οξεία Νεφρική Ανεπάρκεια, Νεφριτιδικό Σύνδρομο, Νεφρωσικό Σύνδρομο, Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια, Νεφρολιθίαση, Πυελονεφρίτιδα, Ουρολιθίαση, Κυστίτιδα

Διαταραχές Ηλεκτρολυτών. Ισοζύγιο υγρών, Ενυδάτωση, Ναυτία και Έμετος, Οιδήματα.

Παθοφυσιολογία Ανοσοποιητικού συστήματος. Ανοσοανεπάρκειες, Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας, Μεταμόσχευση, Αλλεργική Ρινίτιδα και άλλες αλλεργίες, Εμβρυϊκή Ερυθροβλάστωση, Αυτοάνοσα Νοσήματα όπως Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Μετωπική διδασκαλία σε αμφιθέατρο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστηριακές Ασκήσεις 0
Μελέτη εργαστηριακών εκθέσεων 0
Εξέταση θεωρίας 2
Εξέταση εργαστηρίου 0
Αυτοτελής μελέτη 34
Σύνολο Μαθήματος 75

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.

Το μάθημα εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία (100%) η οποία περιέχει ερωτήσεις ανάπτυξης ή/και ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή/και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. Μουτσόπουλου Αρχές Παθοφυσιολογίας. Τζιούφας Αθανάσιος, Βλαχογιαννόπουλος Παναγιώτης. Broken Hill Publishers Ltd. 2018.

2. Παθοφυσιολογία. M Nair, I Peate. Εκδόσεις: Broken Hill Publishers LTD. 2012.

3. Παθοφυσιολογία Νόσων. MN Hart, AG Loeffler. Εκδόσεις: Broken Hill Publishers LTD. 2014.

4. Παθοφυσιολογία. Ivan Damjanov. Εκδόσεις: Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε. 2009.