Υποχρεωτικό επιλογής
Υποχρεωτικό επιλογής
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισαχθούν οι φοιτητές στο επιστημονικό αντικείμενο της παιδιατρικής και να γνωρίσουν τη φυσιολογική ανάπτυξη και εξέλιξη του νεογνού, βρέφους, παιδιού και εφήβου όπως και τις συνακόλουθες παθήσεις τους. Στο τέλος του μαθήματος θα είναι σε θέση να προσδιορίζουν τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού, να γνωρίζουν τους τρόπους με τους οποίους γίνεται η διαχρονική παρακολούθηση των υγιών παιδιών και η κλινική εξέταση και διάγνωση των νοσημάτων στην παιδιατρική. Η εξοικείωση με τον τρόπο σκέψης του παιδιάτρου έχει απώτερο στόχο την καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία λογοθεραπευτή-παιδιάτρου.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
-
Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
-
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
-
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
-
Λήψη αποφάσεων
-
Αυτόνομη εργασία
-
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
-
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
-
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
-
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος:
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.
Τίτλος ενότητας
- Εισαγωγή στην Παιδιατρική Αύξηση/Ανάπτυξη
- Σύγχρονη παιδιατρική φροντίδα: Συστηματική παρακολούθηση της υγείας και ανάπτυξης βρεφών, παιδιών και εφήβων
- Διαταραχές ανάπτυξης και συμπεριφοράς
- Παιδιατρική διατροφή
- Πρώτες βοήθειες στην παιδιατρική, τραύμα, οξέα συμβάντα
- Λοιμώδη νοσήματα, εμβόλια
- Συνήθεις λοιμώξεις στην παιδιατρική, αναπνευστικό σύστημα, ΩΡΛ
- Προγεννητικός έλεγχος, νεότερες γενετικές διαγνωστικές μέθοδοι – Νεογνολογία
- Κλινική γενετική
- Παιδιατρική νευρολογία
- Στοιχεία ανοσολογίας, αλλεργιολογίας, αιματολογίας, ογκολογίας
- Παθήσεις πεπτικού συστήματος, ενδοκρινείς αδένες
- Παιδιατρική δερματολογία, μυοσκελετικές παθήσεις
Το μάθημα συμπεριλαμβάνει ανάλυση ενδιαφερουσών περιπτώσεων.
- Εισαγωγή στην Παιδιατρική Αύξηση/Ανάπτυξη
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη50
Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις36
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα
- Ongkasuwan J., & Chiou, E. (2011). Παιδιατρική δυσφαγία (επιμ. Σ. Παπαδοπούλου). Αθήνα: Gutenberg.
- Ryan, S. et al. (eds.). (2008). Βασική παιδιατρική: Με προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων (μτφρ. Στ. Μανταγός etal.). Πάτρα: Γκότσης.
Ενδεικτική βιβλιογραφία περαιτέρω μελέτης
- Hay, W. W. et al. (2013). Current diagnosis and treatment: Pediatrics (22nd ed.). New York: McGraw-Hill.
- Κliegman R. M., & Behrman, R. E. (2004). Nelson, βασική παιδιατρική (2 τόμοι). Αθήνα: Λίτσας.
- Κωνσταντόπουλος, Α. (επιμ.). (2006/07). Κλινική παιδιατρική (2 τόμοι). Αθήνα: Ζήτα.
- Read, A., &Donnai, D. (2010). Σύγχρονη κλινική γενετική. Αθήνα: Πασχαλίδης.
- Swaiman, K., & Phillips, J. (2017). Swaiman’s pediatric neurology (6th ed.). Philadelphia: Elsevier.
- Wilmott, R. W. et al. (2018). Kendig’s disorders of the respiratory tract in children (9th ed.). Philadelphia: Elsevier.
- Ongkasuwan J., & Chiou, E. (2011). Παιδιατρική δυσφαγία (επιμ. Σ. Παπαδοπούλου). Αθήνα: Gutenberg.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS