Η Ελίνα Ροϊνιώτη (Δρ.) είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται στη μελέτη της ψηφιακής διαδραστικής αφήγησης και στον σχεδιασμό αφηγηματικών χώρων και εμπειριών, καθώς και στη μελέτη της σύγχρονης παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών, δίνοντας έμφαση στα πολιτιστικές αφηγήσεις που αναδύονται, και στη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στα ψηφιακά παιχνίδια και στις σύγχρονες πολιτιστικές πολιτικές. Κατέχει διδακτορικό τίτλο σπουδών από το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού (ΕΜΠΟ) του Παντείου Πανεπιστημίου. Την περίοδο 2020-2022 πραγματοποίησε την μεταδιδακτορική της έρευνα στο ίδιο τμήμα, με θέμα τη μελέτη της ελληνικής κοινότητας ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών, για την οποία έλαβε υποτροφία από το ΙΚΥ.
Έχει διδάξει σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (Πάντειο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) και έχει εργαστεί ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Διαθέτει πολύχρονη εμπειρία σε εθνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα με αντικείμενο τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη μετανάστευση, την πολιτική συμμετοχή, τον σχεδιασμό και τη χρήση παιχνιδιών αλλά και παιγνιωδών τεχνικών και μηχανισμών σε διαφορετικά περιβάλλοντα και μέσα (εφαρμογές σε άτομα με αναπηρίες, διαδραστικός τουριστικός οδηγός, VR παιχνίδια και εφαρμογές κτλ), για λογαριασμό του Παντείου Πανεπιστημίου, του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών, του Πανεπιστημίου του Όσλο, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κα. Έχει συμμετάσχει στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη ψηφιακών/υβριδικών παιχνιδιών και διαδραστικών εμπειριών για διεθνή φεστιβάλ όπως το Playpublik Krakow, και για πολιτιστικούς οργανισμούς, όπως η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).
Από το 2015 συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και οργανισμούς, ως σύμβουλος στον τομέα των ψηφιακών παιχνιδιών.
Elina Roinioti is an Assistant Professor in the Department of Performing and Digital Arts at the University of Peloponnese in Greece. Her research interests include interactive storytelling, narrative design in games and digital arts, and the study of video game production, including cultural tropes and cultural policies. She holds a Ph.D. from the Department of Communication, Media, and Culture at Panteion University. From 2020 to 2022, she conducted postdoctoral research on Greek video game developers at Panteion University, funded by the National Scholarship Foundation.
Elina has lectured in undergraduate and postgraduate programs at Panteion University, the University of West Attica, the University of West Macedonia, and the University of Patras. She has also worked as a postdoctoral researcher at the University of Peloponnese. She has extensive experience in national and international research programs focused on social inclusion, immigration, political participation, gamification, and game design applications, collaborating with institutions such as Panteion University, the Centre for National Social Research, the University of Oslo, the University of Peloponnese, and the National and Kapodistrian University of Athens.
Elina has participated in game design and development projects and immersive experiences for national and international game festivals, such as Playpublik Krakow, and cultural institutions like Onassis Stegi and the National Museum of Contemporary Art Athens (EMST). Since 2015, she has worked as a scientific collaborator and consultant in digital games for both the private and public sectors.
Elina is the editor-in-chief of the edited book "Digital Games: Philosophical, Social and Cultural Investigations" (Oasis) and the co-author of the book "Digital Games and Learning" (Kallipos, 2023).