Κατεύθυνσης
Σκηνογραφία ΙΙ
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
● Στόχοι του μαθήματος είναι: να ωθήσει τους φοιτητές στην δυνατότητα δημιουργίας με αφορμή ή με βάση μη θεατρικό κείμενο και να τους οδηγήσει στη δημιουργία και εκτέλεση σκηνικού χώρου καθώς και τους ωθήσει να αναγνωρίζουν, ερμηνεύουν και αναπαράγουν βασικούς τρόπους επανα-χρησιμοποίησης μη θεατρικών χώρων και να κατανοήσουν τη σχέση της σκηνογραφίας με τις σύγχρονες μορφές εικαστικής έκφρασης (εγκαταστάσεις) καθώς και να επιλύσουν και να μεταφέρουν την υπάρχουσα γνώση και τις αποκτηθείσες δεξιότητες στο σκηνικό χώρο και στην παρουσίαση του, να συνδυάσουν, σχεδιάσουν και να υποστηρίξουν την εικονοποίηση του κειμένου και στην παράστασή του μέσα από τη σύνδεσή τους με το κοινωνικό πλαίσιο και τις κοινωνικές ομάδες. Τέλος να ολοκληρωθεί η διδασκαλία μέσα από τη δημιουργία θεατρικής παράστασης σε σνεργασία με άλλα μαθήματα (σκηνοθεσίας – δραματουργίας – φωτισμού).
● Μαθησιακά αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση του εργαστηριακού μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν, να κατανοούν και να αναπαράγουν πρακτικά και προφορικά μεθόδους- τρόπους δημιουργίας σκηνικού χώρου μη θεατρικού κειμένου σε ελεύθερο χώρο (επαναχρησιμοποίηση χώρων και σημείων της πόλης), ανοικτό ή κλειστό, επίσης να αναλύσουν και να συνθέσουν εικαστικό
χώρο όπως και να οργανώσουν τη μεθοδολογία της σύνθεσης του, να συνδέσουν τη δημιουργία σκηνικού
με τις εικαστικές τέχνες του 20ου και 21ου αιώνα. Επίσης, να κατανοήσουν και να πραγματώσουν τη συνδέση του χώρου, του κείμενου και του χρόνου με την σκηνική απόδοση και τη σκηνοθεσία (το μάθημα γίνεται σε συνεργασία με τρία μαθήματα και διδάσκοντες) καθώς και να προωθήσει τη δημιουργική και εικαστική τους δυνατότητα και τη σκηνογραφική εκτέλεση μέσα από τη διαδικασία σκηνικού δρώμενου – παράστασης.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
● Οργάνωση ομάδας και συλλογική εργασία
● Ανάπτυξη δεξιοτήτων σε σχέση με τη δημιουργική προσέγγιση του χώρου
● Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
● Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
● Σεβασμός και αξιοποίηση στο υπάρχον αστικό και αρχιτεκτονικό περιβάλλον
● Ασκηση κριτικής και αυτοκριτικής
● Αυτόνομη εργασία
● Προσαρμογή σε καταστάσεις
● Κοινωνική και επαγγελματική υπευθυνότητα σε σχέση με τη καλλιτεχνική δημιουργία.
● Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
● Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας.
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος
● Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες
● Σκηνο- δραματουργική ανάλυση κειμένου.
● Δημιουργία σκηνικού – δραματολογικού χώρου
● Οργάνωση θεατρικού και σκηνικού χώρου
● Site specific και επανα-χρησιμοποίηση μη θεατρικών χώρων
● Μετατροπή χώρου σε θεατρικό χώρο. Οι φοιτητές μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε ανοικτό δημόσιο ή μη χώρο, σε κλειστό δημόσιο ή μη χώρο ή σε θεατρικό χώρο.
● Ερευνα σε σχέση με το χρόνο, χώρο, έννοιες, εικαστικά έργα και γενικά ό, τι λειτουργεί δημιουργικά στην σκηνική προσέγγιση
● Σχέση σκηνογραφίας και εικαστικών τεχνών
● Σχέση σκηνογραφίας με το θεατρικό δρώμενο και την performance art
● Κατασκευή τρισδιάστατου μοντέλου με χωρο-σκηνογραφική πρόταση, εικαστική παρέμβαση σε χώρο.
● Σκηνική εκτέλεση θεατρικής παράστασης με προσέγγιση της συνολικής σκηνικής εικόνας.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.
1. Κείμενο και χώρος - Πρακτική άσκηση
2.Τα εργαλεία του σκηνογράφου
– Πρακτική άσκηση
3. Απο την τελετουργία στην performance art – Πρακτική άσκηση
4. Performance Art – Πρακτική άσκηση
5. Εννοιολογική τέχνη και σκηνική εικόνα – Πρακτική άσκηση.
6. Σύγχρονοι εικαστικοί καλλιτέχνες
7. Σύγχρονοι εικαστικοί καλλιτέχνες
8. Site – specific art
9. Πρακτική – βιωματική άσκηση
10. Πρακτική – βιωματική άσκηση
11. Πρακτική – βιωματική άσκηση
12. Δημιουργία καλλιτεχνικού – σκηνογραφικού έργου
13.Δημιουργία καλλιτεχνικού – σκηνογραφικού έργου
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
30
Καλλιτεχνικό εργαστήριο
30
Καλλιτεχνική δημιουργία/ Παρουσίαση
30
Διαδραστική διδασκαλία
17
Μελέτη
18
Σύνολο Μαθήματος
100
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
4. Καλλιτεχνική – εργαστηριακή εργασία (40% της συνολικής βαθμολογίας)
5. Προσέγγιση και τελική παρουσίαση εργαστηριακής άσκησης (40% της συνολικής βαθμολογίας)
6. Δημόσια παρουσίαση και συμμετοχή (10% συνολικής βαθμολογίας)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
• Arnheim, R., (2003): Η Δύναμη της αρχιτεκτονικής Μορφής, University Sytudio Press, Θεσσαλονίκη.
• Carlson, M., (1998 (first 1996)): Performance: A Critical Introduction, London and New York.
• Davis, T., (2001): Stage Design, Switzerland.
• Fischer - Lichte, E. (2013): Θέατρο και μεταμόρφωση: Προς μια νέα μορφή του επιτελεστικού, Αθήνα.
• Fischer-Lichte, E. (2008): The Transformative Power of Performance: A New Aesthetics. New York and London
• Godfrey, T. (2001): Εννοιολογική τέχνη, Εκδόσεις Καστανιώτης, Aθήνα
• Μαρτινίδης, Π.(1999): Μεταμορφώσεις του θεατρικού χώρου, Aθήνα.
• Kaye, N., (2000): Site specific art, New York.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS