Κατεύθυνσης
Τα Πολυμέσα στις Παραστατικές Τέχνες ΙΙ: με έμφαση στη Βίντεο-Τέχνη και Performance Art
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Στόχοι:
Η κατανόηση της σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στο θέατρο και στις σύγχρονες παραστατικές τέχνες. Η κατανόηση της διαφορετικότητας ανάμεσα στο θέατρο και την performance art
Η κατανόηση της ανάγκης για χρήση νέων τεχνολογιών ως οργανικό μέρος ενός καλλιτεχνικού έργου. Η δημιουργία video performance art ή βίντεο εγκατάστασης ή βίντεο τέχνης.
Κάθε καλλιτεχνικό έργο τελικό στόχο έχει την έκθεσή του στο κοινό (αίθουσες τέχνης, φεστιβάλ, θέατρα κλπ) την προβολή του φοιτητή, την ανάδειξή του ως καλλιτέχνη στην καλλιτεχνική κοινότητα και τη δημιουργία μίας δουλειάς portfolio/showreel.
Τελικός στόχος του μαθήματος είναι η προβολή του Ακαδημαϊκού Ιδρύματος στο χώρο των γραμμάτων και των τεχνών.Μαθησιακά Αποτελέσματα:
• Γνώση σύγχρονων παραστατικών τεχνών και σύνδεσή τους με το θέατρο
• Εισαγωγή στη βίντεο τέχνη, video performance art, performance art και η σχέση των προηγούμενων με τις παραστατικές τέχνες που χρησιμοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες με έμφαση στην εικόνα.
• Άσκηση σε ζητήματα παραγωγής και εικονοληψίας
• Επεξεργασία ψηφιακής εικόνας χρησιμοποιώντας προγράμματα μοντάζ
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
• Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
• Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
• Λήψη αποφάσεων.
• Αυτόνομη εργασία.
• Ομαδική εργασία.
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος:
Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στον κόσμο των παραστατικών τεχνών συνδέοντας τις σύγχρονες τέχνες της τεχνολογίας με το θέατρο, εξηγώντας την πορεία εξέλιξης και τον τρόπο δημιουργίας νέων μορφών καλλιτεχνικής έκφρασης. Μετά από μελέτη καλλιτεχνών της βίντεο τέχνης της video performance art, του θεάτρου, της εικαστικής επιτέλεσης και άλλων παραστατικών τεχνών που χρησιμοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες με έμφαση στην εικόνα, οι φοιτητές δημιουργούν το δικό τους καλλιτεχνικό έργο που τελικό προορισμό του έχει την προβολή του σε φεστιβάλ και αίθουσες τέχνης.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
1-3 Θέατρο: Σκηνογραφία, Φωτισμός,
Εικόνα (και η Σκηνοθεσία της στην Σκηνή)
4-6.Φως – Εικόνα – Σκηνικό Μοντάζ
7-9 .Multimedia – Intermedia Τέχνες
10-12 Παραστατικές τέχνες εισαγωγικές έννοιες
13. Πολυμέσα και παραστατικές τέχνες με έμφαση στην κινούμενη εικόνα: Ιστορική αναδρομής στη video art στην performance art
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
20
Διαδραστική διδασκαλία
16
Θεατρικό Εργαστήριο
26
Αυτοτελής μελέτη
63
Σύνολο Μαθήματος
125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Μέθοδος Αξιολόγησης:
Εξέταση: γραπτή (25%)
Εξέταση: ανάθεση εργασιών κατά τις διδασκαλίες, προφορική (15%), Εξέταση: δημιουργία & έκθεση καλλιτεχνικού έργου (60%).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
• Βογιατζάκη-Κρουκόβσκι Ε., Εικαστική επιτέλεση και Κυβοργισμός, ΠΑΠΑΖΗΣΗ, 2020
• Μήτρος, Ιωάννης Performance Art, Ασυνείδητο, Σώμα, Παραστασιακή Πράξη, Μπαρμπουνάκη, 2020
• Γερογιάννη, Ειρήνη Η περφόρμανς στην Ελλάδα 1968-1986, Futura, 2019
• Αυγητίδου Ν. Αγγελική, Βαμβακίδου Σ. Ιφιγένεια, Performance Now 1. Επιτελεστικές Πρακτικές στην Τέχνη και Δράσεις in situ, ΙΩΝ, 2013.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-